*
*
*
*

האומר כן / האומר לא - קבוצת התיאטרון של רות קנר

10.04.2010 (12:00)
 
תיאור עיבוד עכשווי למחזה היפאני: ההשלכה אל העמק מאת ברטולט ברכט. יצירה בימתית מאת רות קנר וקבוצת התיאטרון.
תיאטרון הידית, מוצ"ש, 08.05.10 בשעה : 20:30.
כרטיסים במכירה מוקדמת : 0522538531, 0525856891 , 046289681.
** הכרטיסים אזלו עמכם הסליחה- ניתן להירשם במייל למועד הבא.
במרכז המחזה ילד שאמו חלתה, המצטרף אל משלחת שיוצאת אל הרופאים הגדולים שגרים מעבר להרים, לחפש תרופה למגפה.הילד אינו מצליח לעמוד בתנאי המסע המפרך, ואנשי המשלחת מבקשים את הסכמתו, כפי שמבקש "הנוהג הגדול", להשאיר אותו מאחור.

המחזה בוחן את שאלת ההסכמה – הסכמת היחיד להקריב את עצמו  כדי לאפשר לחברה כולה להתקדם, בחון שאלות שקשורות ללימוד, לצייתנות, לחשיבה חופשית, לסולידריות, למתח בין היחיד לקולקטיב, לקורבן.השאלות הללו בוערות כיום כמו בעת כתיבת מחזה הנו המקורי שנכתב במאה ה 14: את מי החברה שלנו זורקת מראש הצוק, בשם הצורך של הקהילה?

היצירה מלווה בדיאלוג אינטנסיבי בין מוסיקה חיה לדיבור ולשירה, מתוך חקירה של היחס הפעיל בין תבנית אמנותית לבין חופש יצירתי.
מאת : ברטולט ברכט.
תרגום : אהרון שבתאי.
יצירה ובימוי : רות קנר.
מוסיקה: רונן שפירא.
משתתפים: רונן בבלוקי, דפנה הרכבי, גיא סלמן, טלי קרק
כרטיסים בעלות : 60 ש"ח במכירה מוקדמת.
 _________________________________________________________________________________
** מן העיתונות :
* רות קנר, בתנועה אופיינית, מצליחה לרתום את הטקסט הברכטיאני לטובת עיסוק מובנה במצב הישראלי ( איתן בר יוסף, עכבר העיר )
* קבוצת התיאטרון מספרת סיפור דרך השפה האנושית וצליליה, והיא עושה זאת בצורה מרתקת... ( גיתית גינת, עכבר העיר )
Delicacy, wit and humor... This is a show to run to...  (Jerusalem Post)-H. kaye
ומה שאני אומר הוא : בהחלט, בהחלט. ( מיכאל הנדלזץ, הארץ )

על קבוצת רות קנר
:

רצף הצגותיה של קנר בשנים האחרונות מסמן קו עקבי של יוצרת המחפשת את החלל והשפה של המקום והזמן והעלילה שלנו. לא בכדי מתקבלות הצגותיה הישראליות כל-כך בהתלהבות רבה גם בחו"ל. לעומת הצגות "פסטיבליות" העשויות בתחביר ובאוצר דימויים בינלאומי מראש, קנר נצמדת לייחודי בתכנים של ההוויה הישראלית, באש, באוויר, במים ובאדמה האלה כאן. תיאטרון חד, בהיר להפליא. תיאטרון המציב רגש במקום רגשנות, חסד במקום התחסדות, צדק במקום צדקנות. בעיני זהו תיאטרון תרפויטי, מרפא באומנות הבלתי מתפשרת שלו. עלילה מקומית לעומק.
 ( פרופ' שמעון לוי, החוג לתיאטרון - אוני' ת"א )
 
RSS Feed 
חשבון משתמש
שלום אורח/ת

התחבר | משתמש חדש